• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 7 دی 1396
کد مطلب : 2535
+
-

مرد همسرکش  از قصاص گریخت

جوان افغان که در توهم شیشه همسرش را تنها 10ماه پس از ازدواج به قتل رسانده بود از مجازات قصاص گریخت. به گزارش همشهری،  صبح پنجم آذرماه سال 94به قاضی محسن مدیرروستا،  کشیک جنایی پایتخت خبر رسید زن 24ساله‌ای در آپارتمانی مسکونی در خیابان قزوین به قتل رسیده است. قربانی از اتباع افغانستان بود که توسط شوهرش با ضربات چاقو کشته شده و عامل جنایت نیز گریخته بود. خواهر مقتول به ماموران گفت: شب قبل خواهرم و شوهرش میهمان خانه ما بودند. آنها 10ماهی می‌شد که ازدواج کرده بودند اما چون شوهرخواهرم معتاد به شیشه بود با یکدیگر اختلاف داشتند.

صبح که شد شوهر خواهرم از خانه ما رفت و درحالی‌که من و خواهرم مشغول صحبت بودیم ناگهان برگشت و با چاقو چند ضربه به خواهرم زد و پا به فرار گذاشت. با اظهارات این زن، دستور بازداشت عامل جنایت صادر شد تا اینکه ١٢ ساعت بعد  متهم ٣٥ ساله  راهی کلانتری ١١٥ رازی شد و گفت: من همسرم را به قتل رسانده‌ام. او به ماموران گفت: روزحادثه از خانه باجناقم بیرون رفتم و پس از مصرف شیشه دچار توهمات عجیب شدم. صدایی در سرم می‌گفت که باید بروم و همسرم را به قتل برسانم. پس از آن مجددا به خانه باجناقم برگشتم و با چاقو چندین ضربه به همسرم زدم.

پس از قتل هم اقدام به‌خودزنی کردم و راهی اداره پلیس شدم تا خودم را تسلیم کنم. با اعترافات این مرد، وی به جرم قتل به زندان افتاد و درحالی‌که رسیدگی به پرونده ادامه داشت،  معلوم شد که اولیای دم مقتول ایران را ترک کرده‌اند و کسی از آنها خبر ندارد. در چنین شرایطی،  پرونده به قوه قضاییه فرستاده شد و معاون اول قوه قضاییه از جانب اولیای دم برای قاتل درخواست پرداخت دیه به بیت‌المال کرد تا درصورت پیدا شدن اولیای دم،  دیه به آنها تعلق بگیرد. به این ترتیب با تکمیل تحقیقات مقدماتی در پرونده و صدور کیفرخواست برای متهم،  جوان افغان به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد. شلیک هوایی قربانی گرفت شلیک تیر هوایی مأمور پلیس برای پایان دادن به درگیری طایفه‌ای باعث کشته شدن یکی از طرفین دعوا شد.

به‌گزارش مهر، رئیس مرکزاطلاع‌رسانی پلیس شرق تهران اعلام کرد: به دنبال  نزاع بین 2 طایفه در روستای سعیدآباد از توابع بخش جاجرود گروهی از مأموران راهی محل حادثه شدند. وی افزود: پس از برقراری نسبی آرامش ناگهان با درگیری مجدد طرفین، تعدادی از آنها با مأموران کلانتری درگیر شدند، که یکی از مأموران مجبور به تیراندازی هوایی شد اما یکی از طرفین بر اثر اصابت گلوله، جان خود را از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید